Szkoła Podstawowa nr 42

Plan lekcji

Wycieczka do Wrocławia

26 października 2016 roku  uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Naszym celem było odwiedzenie ZOO oraz znajdujące się tam Afrykarium.

Nasza podróż trwała około 3 godziny. Do celu dojechaliśmy o godzinie 10.00. Pod ZOO czekała na  nas pani przewodnik, która oprowadzała nas po ZOO oraz po Wrocławiu.

Na początku udaliśmy się do Afrykarium. Zobaczyliśmy różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Naszą uwagę zwrócił mały rekin i mnóstwo płaszczek, a także żółw morski. Wszystkie te zwierzęta znajdowały się w olbrzymich akwariach. Zobaczyliśmy stado pingwinów  i bawiące się foki. Widzieliśmy jak karmiono rodzinkę hipopotamów. W całym obiekcie panował afrykański klimat.

Po wyjściu z Afrykarium udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących ZOO. Bardzo podobały nam się żyrafy i zebry, które zgodnie spacerowały sobie po wybiegu. Podziwialiśmy parę olbrzymich słoni, a także rodzinę małp.

Zwiedzanie ZOO zakończyliśmy o godzinie 13.00.

Następnie udaliśmy się na Ostrów Tumski i wrocławski Stary Rynek. Zobaczyliśmy wiele zabytków. Były piękne, niektóre zapierały dech w piersiach.  Pani przewodnik pokazała nam również jeden z ponad 120 mostów, gdzie zakochani zawieszają kłódki na znak wiecznej miłości.

Byliśmy bardzo zmęczeni i głodni, dlatego postanowiliśmy wstąpić do restauracji McDonald’s, aby zregenerować swoje siły.

Najedzeni wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Katowic. Podróż minęła nam szybko. Naszym zdaniem wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy zadowoleni i z niecierpliwością oczekujemy następnego wyjazdu.